Friday, March 2, 2012

kínai szerzemények , kürtös kalács házilag és a keresztszemesem állása

kezdem a sort ahogy bejegyeztem:

ma bevásároltam a helyi kínai marketban.

vettem egy sütőformát amivel bejelentkezek Éva játékára,  vettem egy eper illatú füstölő szettet, egy noteszt a telefonszámoknak 1 csomag cérnát tűvel együtt 2 doboz ragtapaszt egy hajpántot és 4 hajgumit mert mindig elhagyom őket.


Kürtös Kalács házilag:

a receptet a régi receptesfüzetemből vettem így hát fogalmam sincs honnan szedtem össze.

Hozzávalók: 4 tepsire.

  • 50 dkg liszt + egy kevés gyúrásnál + egy kevés nyújtásnál
  • 1 tojás +2 tojássárgája
  • 8 ek. porcukor (én kristálycukrot tettem)
  • 1 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg vaj (én fél pohár olajat használtam)
A lisztet elkeverjük tojással, a tojások sárgájával, 6 kanál cukorral 8 dkg vajjal felfuttatott élesztővel kevés sóval majd jók összedolgozzuk. Amikor megkelt több darabra vágjuk és kisujjnyi vastagságúra sororjuk.A tésztát a sütőfára tekerjük. Lehetőleg parázs fölött sütjük,állandóan forgatva. Amikor a tészta elkezd pirulni, többször átkenjük olvasztott vajjal. Amikor a tészta megsült , meghintjük porcukorral, majd a cukrot rákaramellizáljuk. Tálaláskor a kürtöskalács mellé áfonyalekvárral díszített vaníliamártást adunk.

Az elészítés verziója nálam:

a tészta hozzávalóit összekevertem (nem futtattam az élesztőt csak belemorzsoltam) 2 órát pihentettem majd 4 részre osztottam és kinyújtottam éles késsel kb 1cm vastag csíkokra felvágtam fogtam 4 hosszúnyelű fakanalat arra feltekertem a tésztacsíkokat és sütőpapirral bélelt tepsiben 180 fokon sütöttem. figyelni kell arra hogy ne barnuljon mert akkor már kiszárad a tészta. aztán megkentem olajjal és cukros fahéjat illetve kakóport szórtam rá és pár percre visszadugtam hogy rákaramellizálódjon a cukor.



és itt a keresztszemesem állása amennyit sikerült haladnom vele a héten.








1 comment:

  1. Nagyon aktív vagy itt a tavasz biztos azért?:) Sütsz közben kézimunkázól, de azért vásárólsz is egy kicsikét. Nagyon szeretem a kürtöskalácsot, biztos finom volt. A kézimunkád nagyon tetszik. Természetesen amit vásároltál az is mind hasznos, jó a muffin formád !

    ReplyDelete