Sunday, March 11, 2012

Horthy lepény


A recept Ibcsi-től van. Kicsit változtattam rajta "érzés szerint" ,de természetesen az eredeti receptet itt találhatjátok meg.

A sütemény biztosan máskor is el fog készülni ugyanis párom aki nem édesszájú, került -fordult rájárt a süteményre. :D

Tehát az én variációmban a hozzávalók.:

Tésztához:

  • 50 dkg liszt(graham) plusz amennyit felvett még gyúrásnál + nyújtáshoz
  • 15 dkg zsír
  • 15 dkg kristálycukor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 tojás
  • 1 kávéskanál só
  • 1dl tej 1dl vízzel higítva
A tésztát begyúrjuk és lisztezett deszkán 3 lappá nyújtjuk. 250 fokon pár perc alatt készre sütöttem a lapokat, de nagyon kell vigyázni mert hamar száradnak. Ezért letakartam konyharuhával a kisült lapokat.

Krémhez:

  • 2,5 dl tej
  • 10 ek. liszt
  • 20 dkg cukor
  • 50 g kakaópor (azért használtam ilyen sokat mert nem valami minőséges és így ereje sincs nagyon)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj kiskockákra vágva
  • kevés gríz
A krémet összefőzöm közepes lángon amíg sűrű nem lesz, akkor félrehúzom hűlni.

Kakaó máz a tetejére:

  • 7,5 dkg cukor
  • 3 evőkanál víz
  • 1 evőkanál kakaópor
  • 6 dkg zsír
A mázt addíg hevítjük amíg a cukor el nem olvad, folyamatosan kevergetjük.

A lapokat megkenyjük krémmel és egymásra rétegezzük majd a kakaó mázt egyenletesen elsimítjuk a tetején. De vigyázzunk mert a máz hamar szilárdul így ne sokat szöszmötöljünk vele.

forró vízbe áztatott 2 késsel felváltva használva felvágjuk.




No comments:

Post a Comment