Tuesday, February 28, 2012

disznómáj és a szedett vedett köret

tegnap estére sütöttem disznómájat mert anyósoméknál volt szombaton disznóvágás és bepakoltak nekünk.

a bajom ott kezdődöt hogy alig valami volt itthon és hogy a krumpli naggyarésze ehetetlen a faluban vagy épp olyan drága hogy inkább nem veszem meg.

a köret kérdésben Éva adott ötletet hogy a rizs nem rosz mellé.. aztán Maxot kérdeztem (kérleltem) hogy adjon valami jó receptet és íme az ő rizs köretje a fokhagymás sült disznómáj mellé.

Máj elkészítése:


előző este beáztattam májat tejbe épp anyiba ami ellepte másnak paprikás lisztbe forgattam és forró olajban(Max köret maradéka) kisütöttem utána sóztam és fokhagymát vagdostam rá és letakartam alufóliával( Max köret maradéka) hogy ne hűljön ki amíg a köret elkészül.

Fontos hogy a májat nem szabad sózni fokhagymázni a sütés előtt mert akkor megkeményedik.

Max rizskörete:


úgy adom ahogy kaptam.
A rizs isteni finom lett a párolt zöldségeket meg majd következő alkalommal elkészítem mellé. Köszönöm a segítséget!


Személyenként számolj ~10 dkg rizst, és ahhoz 15 dkg folyadékot. Most 4 személyre számolunk.
Végy egy közepes fej vöröshagymát, hámozd meg, majd nyomkodj bele 15-20 db szegfüszeget. Ezt tedd félre.
Mérd ki a 40 dkg rizst, de nem kell megmosni! Mérjél ki 60 dkg vizet, és azt melegítsd fel. Kevés olajon pirítsd le a rizst.
Addig pirítsd míg kezd áttetszővé válni, de folyamatosan kevergesd!
Ha már szépen üvegesedik, de ne barnúljon, öntsd rá a forró vizet, sózd és borsozd, és ültesd bele a hagymát.
Tépj egy akkora alufólát, ami befedi, tedd az edényre, majd a fedőjét. Vedd takarékra, és főzd így 25 percet, de 15 perc után keverd át, és fedd vissza. Keverd át, ha letelt az idő, és nézd meg puha e. Ha nem, akkor még adj neki 5 percet.
Így a rizs pergős lesz, ha mászkosra akarod, akkor az elején tegyél hozzá +10 dkg vizet az egész mennyiséghez.
Ha van otthol zöldséged: répa, fehérrépa, cékla, és burgonya (vágd le körben azt ami jó, a közepét dobd ki).
Mosd meg, vágd fel cikkekre, locsold meg olajjal, só és bors. Tedd egy tepsibe, önts alá 1 dl vizet, fedd le alufóliával, be a sütőbe 170 c-ra, és süsüd 40-50 percet.





2 comments:

  1. Guszta biztos nagyon finom volt! Ha tudtam volna akkor adtam volna tanácsot neked a rizs készítéséhez is.Látom megoldottad ügyesen. Lehet hogy egyszerűbb lett volna amit én szoktam csinálni, de finom lehetett ez is.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tényleg nagyon finom volt és ami nálam ritka nem bírtam mind megenni a 10 dekás "fejadagot" de sebaj megint tanultam valamit, plusz aminek nagyon örültem hogy nem ragadt össze a rizs.ma épp most néztem és ahogy kihűlt sincs összedermedve vagyis bírom megint melegíteni :D

      Delete