Sunday, February 5, 2012

pénteki vacsora és hétvégi kirándulás

A pénteki vacsoránkat az utolsó csomag húsból készítettem el amit anyósom adott a hétre.


nem épp jól osztottam fel na de sebaj.

1. Csirkeaprólék leves májgaluskával

Elsőnek megfőztem a csomag csirkeaprólékot. (2 láb hát zuza szív máj(félretettem galuskába) töke.)
Egy fazék vegetás vízbe tettem zöldséget sárgarépát és az aprólékkal együtt megfőztem, mikor a hús átfőtt kivettem és lisztet tojást májat kis borssal és paprikával összekevertem és beleszaggattam a levesbe. Hagytam készre főni.

2. Fokhagymaszósz


6 gerezd fokhagymát felkarikáztam és feltettem kicsi olajban pirulni mikor éreztem az illatát felöntöttem kis leves levével és hagytam benne megpuhulni aztán a léből kicsit kivettem elkevertem benne a lisztet és visszaöntöttem a többihez és sűrűre főztem.

Krumplipürét csináltam mellé.

Hétvégén mint mindig anyósoméknál ebédeltünk. péntek-szombat -vasárnapom hótakarításból állt.

vasárnap délelőtt rávettem páromat hogy menjünk el sétálni és csinálni pár képet.



A Bara tetejére múlt héten fagyott valamennyi jég de azóta elolvadt. ahogy látszik a sötétebb foltnál nem lehet rámenni már.


Ez az ami régóta foglalkoztat. rengeteg elhagyatott ház van a falunkban a lakosság nagyrésze vagy nyaralónak használja a házát pl városiak vagy külföldön tartózkodik de fenntartja a házát hogy egy évben egyszer visszajöjjön és panaszkodjon hogy már megint kipakolták. de a naggyarésze olyan ház ahol idősek laktak és elhaltak az örökösök meg vagy nincsenek vagy nem is érdeklik hogy mi lesz a ház sorsa. 
szomorú ezt látni hogy aki pedig igényelné hogy bárhol is lakjon annak vagy súlyos összegeket kell fizetnie vagy egyszerűen földönfutó lesz. 


A malom amiről már beszéltem is , itt lehet lisztet őröltetni ha van miből.


Az utak szinte járhatatlanok , a buszok órákat késnek autók alig mennek. Tisztítóautó munkája semmit sem ér és megintcsak egy szégyenfolt az országnak hogy minden fejlettebb országban (lásd. Kanada , Japán) el van takarítva az út hogy még egy hópihe sem kerül az autók gumija alá itt viszont nem hogy eltakarítanák de sem munkahelyeken sem egyetemen nem fogadják el a késést ami azt jelenti hogy a 8-4 munkaidőre rámegy plusz 6 óra hossza utazás.


Persze a közép- általános iskolákban nem megszabott határideig nincs tanítás.


A másik elhagyatott része a falunak. A párom nagymamájának idejében még itt járt vonat/ silobusz. manapság a cigányok lelopták azt ami értékes a fa szerkezet pedig az idő múlásával és a karbantartás hiányában szétcsúszott , tehát használhatatlan. 


Egy tönkrement vállalat telephelye amint látható ide sem jár senki.



A messzeségben egy szállás (tanya). Na innen sem lehet kellemes boltba járni.


én a vasútkereszteződés előtt

párom a sinek közt


marad a gyerek ha játszik


és végezetül szoktam nézegetni ilyen szórakoztató oldalakat és ma ezen az animáción megakadt a szemem , remélem nektek is tetszik.

Acid Gifdump (10 gifs)

No comments:

Post a Comment