Monday, May 21, 2012

Szupertorta

Anna, a párom huga 17 éves lett, azaz lesz holnap. Tegnap(hogy senkinek ne legyen kifogása, hogy miért nem tud jelen lenni) megtartottuk a születésnapját.

Tőlem kapott egy egész jól sikerült tortát.

Az íze olyan tipikus nagymamás, szerintem. A receptet a párom nagymamájától kaptam, sajnos már elfelejtette hogy ő adta oda...

Hozzávalók:

  • 1 doboz babapiskóta (300g osat vettem, ami a felére volt csak elég) 5-600g
  • fél liter tej
  • 1 dl rum (én felet tettem bele de úgy is kiérződött jól)
  • 6 tojás
  • 20 dkg vaj (25-öt tettem bele)
  • 20 dkg vaníliával ízesített porcukor (20 dkg porcukrot elvegyítettem 2 csomag vaniliás cukorral)
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 2 szelet puhított csokoládé(4et tettem bele mert kevésnek találtam a 2-őt)
tetejére:
  • 4 dl tejszín (elég 3 nekem fennmaradt elég sok, szóval az elkövetkező pár napban készítenem kell valami mást vele.)
  • 5 dkg porcukor(nem tettem bele mert az itt kapható poros tejszínben van édesítő is)
Elkészítés:

Először a tölteléket készítjük el. Ehhez a vajat a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját, a kakaót és a felolvasztott csokoládét. Hozzáadjuk a keményre vert tojásfehérjét. Fontos, hogy friss tojást használjunk, mert a krém nem főzött.
Egy nagy tortaformát vizes celofánnal kibélelünk.(én alufóliát használtam és nem vizeztem a rumos tej amúgyis elére a kívánt hatást)
A tejet rummal összekeverjükés a babapiskótákat belemártjuk. (a legkényesebb művelet az egész tortában. nem lehet tól kemény sem túl puha a piskóta. Ha túl kemény eltörik a bélelésnél,ha túl puha akkor viszont szétmállik)
A piskótával kibéleljük a formát és abba beletöltjük a krémet. A sütemény tetejét lefedjük a maradék tejbemártott piskótával(na nekem itt fogyott el a piskótám, úgy oldottam meg hogy olvasztottam 60gcsokit és eligazítottam a tetején majd jó sok kókuszreszelékkel megszórtam )
Egy éjszakára a hűtőbe tesszük hogy az ízek összeérjenek és hogy keménnyé hűljön a torta.
Másnap a tejszínt felkeverve a torta tetejét befedjük vele vékonyan. 1 órára a hűtőbe tesszük addíg a díszítéshez papírból formát vágunk ki.
Az óra leteltével a széleket is befedjük tejszínnel, majd a tetejére annyi tejszínt teszünk hogy egyszintbe hozzuk a szélekkel.
A torta tetejére tesszük a kivágott formánkat és apró lyukú szitával kakaóport (minőségesset!) szitálunk a kivágásokba(fontos hogy jól befedje a széleket akkor fog szépen látszani a forma)



No comments:

Post a Comment