Monday, May 14, 2012

spenótos- túrós holdacskák

a receptet a nosalty oldaláról írtam ki a múlt hét közepén már elkészítettem csak nem volt itthon a fényképezőgép mert a párom brüsszelbe utazott vele.
a maradék tésztából csináltam tegnap kóstolónak, amivel nem jártam sikerrel. Vagyis, én szeretem nekem ízlett de a páromba az istenért sem tudom beleerőszakolni a spenótot.

Hozzávalók: 5 tepsire
Tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 30 dkg puha vaj
  • 2 ek. tejföl
  • 1 tojás
  • 2 tk.só
Töltelékhez:
  • 20 dkg túró
  • 20 dkg spenót
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
A tésztát begyórjuk és lefedve éjszakáztatjuk a hűtőben.
Másnap kinyútjuk, nagyobb pogácsaszaggatóval kiszaggassuk és a kiszaggatott köröket még vékonyabbra nyújtjuk.

Töltelék: az apróra vágott spenótot vízben megfőzzük amíg nem kezdi a levét engedni, aztán leszűrjük, bekeverjük a túróval és só, bors majd hozzákeverjük a préselt fokhagymát.

A töltelékből fél kávéskanálnyit tettem a kinyújtott tészta kb. közepére majd a másik felét ráhajtottam és ujjaimmal rányomkodtam a szélét.(vigyázzunk hogy ne körmözzünk mert akkor kiszakad a tészta)

220 fokon kb 10 percet sütöttem. figyelni kell mikor a teteje pirosodni kezd akkor jó.


No comments:

Post a Comment