Wednesday, April 18, 2012

Vinczer- féle sütemények :Tiroli fánk

ezeket a recepteket (3db van) a párom nagymamájától kaptam egy nagy halom ujságpapírban. A lap sárgult és kivágva ragasztottam a füzetembe.

Tegnap volt anyósoméknál disznóvágás és mivel nem engedte hogy segítsek , ellenben vacsorára elhívott minket ezért úgy gondoltam sütök valami finomat.

A helyzet az hogy a hónapban rengeteg kiadás volt (húsvét, számlák, felújítások, háztörlesztés, Szabadkáról elhoztam a kész útlevelem és még közeleg a párom öccsének a születésnapja máj.1.-én),szóval nem maradt túl sok pénzem így nem voltam boltban sem bevásárolni. Azt használtam ami itthon volt, és ahhoz néztem a receptet.

Hozzávalók: 1 tepsire


  • 24 dkg puha vagy olvasztott vaj
  • fél citrom reszelt héja
  • 7 dkg porcukor
  • 4 tojás sárgája
  • 30 dkg liszt + kevés liszt a nyújtáshoz
  • baracklekvár
  • reszelt mandula és kevés kristálycukor a tetejére +1 tojás
A vajat habosra kikeverjük, beletesszük a citromhéját, a porcukrot, a keményre főtt, átpaszírozotttojássárgákat és a lisztet.
Jól kidolgozzuk, és lisztezett gyúrótáblán 1/2 cm vastagra kinyújtjuk.
Kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggassuk,2-2-t baracklekvárral összeragasztunk és kikent tepsibe rakjuk.(én sütőpapírt használtam). A tetejét tojással megkenjük és megszórjuk cukorral kevert mandulával. 

250 fokon 15 percig sütöttem.


3 comments:

  1. Nagyon guszta és finom lehet! A tésztájába főtt tojássárgája kell?

    ReplyDelete
  2. Guszta, jól sikerült:) A kiadásokkal meg szerintem mindenki így van, eléggé be kell osztani a pénzt:)

    ReplyDelete
  3. Éva:köszönöm a dícséretet, és igen főtt tojást, én ugy hosszú fogú villával összetörtem.
    trollanyu: köszi. :) igaz nagy szerencsém van mert a párom nagymamája tart tojóstyúkokat és húsvétra 2 hét alatt 80 tojást összegyűjtött.
    most nálunk 12-20 dinár a tojás , vagyis drága. halottam öcsémtől az ünnepek közeledtével hogy magyarországon 50 forint körül van a tojás. emlékeztek amikor 2008ban még azon vaciláltunk a piacon hogy 12 vagy a 15 forintos tojást vegyük? nagyon megdrágult minden.
    :(

    ReplyDelete