Wednesday, April 11, 2012

vc felújítás /update/ (ablakok)

tegnap az ablakokat kezdtem el rendberakni.

A dolog menete a következő...
levesszük az ablakokat a szárnyukról és ha nagyon régi (30-40 év) mint az én esetemben akkor 60-80-as smirglivel megpróbáljuk lepucolni , ha megy akkor teljesen a fáig ledörgöljük róla a régi festéket.


(fontos ha az üveg vékony vagy törött az ablakkeret alá tegyünk 2 egyforma nagyságú fadarabot hogy nehogy a tól erős nyomástól betörjük az üveget (előfordult már velem és nem olcsó mulatság)meg  aztán festéskor ne szedje össze  a lesmirglizett szemetet.)


A másik eset ami velem megtörtént hogy a vc ablakát nem lehet levenni mert a szárnyakat egymással szembe fordították a géniusz épitész "mérnökök" (utcabeli kölykök , akik mára apukám korúak lettek).
Szóval kösz hogy megnehezítettétek a dolgomat.


Szóval azt az ablakot amin egymással szembe vannak a szárnyak csak egyszerűen felnyitottam és kitámasztottam az egyik sarkánál egy fadarabbal, majd festéskor ha kész az egyik oldal akkor a másikra áttámasztom. 

Az említett ablakot a hozzáférhetetlensége miatt nem nagyon mertem smirglizni azért egy kb fél pohárnyi  festéklemarót (ami 2 évről visszamaradt) rékenytem hagytam hatni és spaknival levakartam a régi festéket. Igaz nem a legolcsóbb ez a szer de nagyon hatásos az olajos fafestékekre ami olyan plasztikosnak hat(bocsi de nem tudom jobban elmagyarázni).

Miután tejesen lepucoltam a maradék kevés nedvességet lesmirglizem 220as smirglivel (a por amit smirgliz összegyűjti a maradék masszát)

Aztán alapozóval lekenytem az mindké ablakot és keretet. ( a bal oldali fehér festés)
, majd miután megszáradt (kb egy délután) egy fennmaradt régebbi olajfestékemmel lefestettem azt az ablakot amit le birtam venni. (jobb oldali keret).



Visszamaradt még az ablakok festése egy réteg glettmassza felkenése és a fal befestése. 

Egy eléggé idegesítő problémával szembesültem a napokban. 
Elég nagy esőzések voltak éjjel , ami a kertnek nagyon jó de a fehér glettmasszás falat mind összecsapkodta sárral ugyanis pont elé folyik le az esővíz (és egyéb csapadék) a fészer innenső feléről.
És azt mind visszacsapja sárossan a falra.

Esteleg tudnátok valamit ajánlani hogy hogyan védhetném ki a fal összepiszkolódását? (ha edényt teszek alá hamar megtelik éjszaka folyamán nem tudom üríteni, és csatorna nincs itthon felerősíteni)
Akármilyen ötlet?  




No comments:

Post a Comment