Saturday, April 7, 2012

vajas kifli és sós perec

A páromat megviselte a húsmentes hét. Na annak azért nem nevezném , hétfőn a vasárnapi maradék sült húst ettük , kedden pedig bundáskenyeret készítettem. Aztán jött a böjtölés.

Anyósom szerinti böjt alapján nem eszünk szerdától tojást húst illetve állati eredetűt(tejtermék nem tartozik bele) .

Namármost péntekre anyósom főzött babot ami csülök és kolbász nélkül elég nehezen ment le de mellé tunkolni készítettem sósat.

Hozzávalók: 5 tepsire



  • 2 kg fehér liszt + nyújtáshoz kb. fél kilo
  • 2 élesztő
  • 2 ek. só
  • 6 ek. cukor
  • 3 dl olaj 
  • 1 pohár kefír
  • 3 dl víz
  • kenéshez víz
  • szezámmag, só szóráshoz
  • 200 g margarin tepsi kikenéséhez és a vajas kifli belsejébe
A tészta hozzávalóit bedagaszottam és kitettem a napra másfél órára kelni.
Azután lisztezett deszkán kinyújtottam a tészta 1/8 részét és kb.1,5-2 cm csíkokra felvágtam és kézzel még hosszabbra húztam majd két kezem köré csavartam és a két mutatóujjammal egymásra fontam a fennmaradó tésztát és a tekeréssel ellenkező irányba lehajtottam és a széleit kicsit széthúzva tettem a kivajazott tepsibe.
Vízzel lekentem és sóval megszórtam.
Ebből a fajtából a tészta felét elhasználtam.

A vajaskiflinek  a tészta másik feléből megintcsak 1/8-adokat nyújtva körré nyújtottam és 8 részre felvágtam. a szélesebb végére tettem kevés vajat, és felcsavartam kifli formára.
A vajazott tepsibe helyezve lekenytem vízzel és megszórtam szezámmaggal.

250 fokon sütöttem amíg enyhén megpirult. 
Nem szabad sokáig bennt hagyni mert kiszárad, miután kivettük a tepsiből akkor pedig konyharuhával letakarjuk hogy puha maradjon.






No comments:

Post a Comment