Tuesday, February 7, 2012

A hercegnő koronája (hamisítvány) és almaszósz

A receptet, jobbanmondva az ötletet Maxtól kölcsönöztem.
http://maxkonyhaja.blogspot.com/2012/02/hercegno-koronaja-kalacs.html

Én ugyanis szimpla kelt tésztát csináltam és elfelejtettem kifordítani is úgyhogy nem épp olyan lett mint Max képei mutatják, de mégis nagyon finom lett.

Maradék almaszósszal tálaltam.

Tészta: 4 tepsire



  • 1 kg liszt
  • 1 kocka élesztő
  • 3 ek. cukor
  • 1 ek. só
  • fél pohár olaj
  • 3 dl langyos víz
A tésztát ruganyosra gyúrom és letakarva meleg helyen (kályha mellett) 2 órát kelesztettem.
Kinyújtottam és pogácsaszaggatóval kiszaggattam éles késsel a közept bevagdostam és kihajtogattam.
A tetejét megkenytem tojással és olajozott tepsiben 250 fokon hamar megsütöttem.

Almaszósz:



  • 1 kg savanykás alma
  • 1 kk. fahéj
  • 1 kk. vaniliás cukor 
  • fél bögre liszt
Az almát megfőzzük  a fahéjjal és cukorral mikor levet enged akkor a levéből kiveszünk elkeverjük benne csomómentesre a lisztet és a többihez keverjük, majd haggyuk hogy még egyszer rottyanjon.



ami a mostani elfoglaltságaimat illeti havat lapátolok és takarítok plusz macskát etetek,
komolyan.... többet esznek mint én ... 
a cicámhoz szegődött egy környékbeli nagymacska is, ami azt jelenti hogy másik macskaágyat kell varrnom hogy ne turják ki egymást.




No comments:

Post a Comment