Thursday, January 26, 2012

jugoszláv konyha post 2

Anyósom réteges gyuvecsa (đuveč)


Én nem úgy vagyok anyósommal mint sok más menyecske. (lekopogom)
Anyósom erőskezű és példamutató asszony akire jó felnézni és élvezet tőle tanulni (bármit!).
Rengeteg mindent tanultam tőle, kezdve a főzésen keresztűl egészen a kézimunkáig.
Mindenre ő tanított, tanít amit csak tudok.
Ez a recept az amit ha elkészít akkor én örülök neki a legjobban és élvezettel túrok a nagyfazék aljára.
Remélem ti is ugyanannyira fogjátok szeretni mint ahogy én.


Hozzávalók: 7 személyre



  • 2 kg vegyes  csirkehús (mell, comb, hát, máj)
  • 2 kg vegyes disznóhús (tarja, karaj , füstölt comb)
  • vegeta, víz, pirospaprika
  • 1 kg rizs
  • 2 nagy fej hagyma
  • 5 nagy sárgarépa
  • 3 nagy zöldség (petrezselyem)
  • 2-3kg krumpli (függ hogy tesz-e a tetejére galuskát)
  • kevés olaj vagy zsír
Elkészítés: 


Feltesszük olajban hagymát pirítani ha üveges akkor beletesszük a paprikát és felöntjük vízzel majd belepakoljuk a húsokat és az apróra vágott zöldségeket(sárgarépa, petrezselyen).
ha hús már 1/3 részig megfőtt beletesszük a vegetát az elforrt vizet pótoljuk és beletetesszük az átválogatott rizsát, és felöntjük annyi vízzel hogy ellepje, majd lefedjük amíg a rizsa meg nem puhult ha a közepe  kemény már csak akkor a tetejére tesszük az összevágott krumplit és lefedjük, ha a krumpli megpuhult akkor levesszük és lábassal együtt nem összekavarva tálaljuk.

kisérőként lehet savanyúkáposztát , káposztasalátát, esetleg más savanyúságot enni hozzá.
utána száraz fehér bor illik.


(a kép a stahl,hu oldalról származik ugyanis nem szoktam a fényképezőgépemet magammal vinni)


No comments:

Post a Comment