Sunday, May 27, 2012

Аlmás krémes

A receptet a régebbi füzetemben találtam,  mert almás receptek után kutattam.Mindenem megvolt hozzá, úgyhogy elkészítettem.

Hozzávalók: 1 nagy tepsire

1.réteg
  • 1-1,5 kg alma (elég lett volna 1 is)
  • 1-2 ek. cukor (ha az alma savanykás)
  • fahéj
2.réteg
  • 8 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 18 dkg porcukor (én kristálycukrorral helyettesítettem)
  • 8 ek. víz
  • kakaópor ízlés szerint
  • 1/2 cs sütőpor (én 1/2 ek. szódabikarbónát tettem bele)
3.réteg
  • 8 dl tej (5-öt tettem bele )
  • 15 dkg margarin (elhagytam)
  • 15 dkg porcukor (elhagytam)
  • 2 cs vaníliás pudingpor
  • 1 ek. liszt(elhagytam)
  • 1 cs vaníliás cukor (2.őt tettem bele)
  • (2 dl tejszínt is tettem hozzá lágyítani a krémet)
Elkészítés:
Az almát meghámozom és vékonyra szeletelem. A tepsit alufóliával kibélelem és megkenem kicsit margarinnal.Az almaszeleteket a tepsiben elegyengetem, és megszórom cukorral, és fahéjjal.
A tojássárgáját cukorral habosra keverem (fehéredésig), hozzáadom a vizet majd a sütőporos lisztet, végül a kemény habbá vert fehérjét. 
Az almára öntöm a massza felét, a másik felébe pedig kakaóport teszek, majd azt is ráöntöm és elsimítom rajta.
220 fokon 20 percig sütöttem középső rácson, alsó-felső sütéssel.
A 3. rétegnek megfőzöm a pudingot és a felvert tejszínnel összekeverem.
A kész süteményt átfordítjuk egy pálcára úgy, hogy az almás fele kerüljön felülre,

 arra rákenjük a krémet,

 és megszórjuk csokival (a recept alapján csokireszelékkel).



Hideg helyre teszem kihűlni majd 1 óra múlva felszeletelem.
 

2 comments:

  1. Guszta! Ezt ismerem kicsi változással , nagyon finom !

    ReplyDelete
  2. tényleg az lett. és örültek anyósomék hogy nem lett édes. (kevés cukrot használtam)

    ReplyDelete