Tuesday, March 6, 2012

új terítő és fűszeres sajtpuffancs

tegnap körúton voltam. elvittem a biciglim hátsó kerekét megjavítattni és onnan elmentem a mezőgazdasági boltba.
Vettem 1m neylon terítőt 3 csomag magot (brokkoli, paprika, spenót) 5 kilos virágföldet (de nem lesz elég) és a macskára bolha-kullancsirtó nyakörvet mert már üti a 20 fokot a kinti hőmérő és mert ha már a legyek előjöttek akkor a kullancsok sem váratnak sokáig magukra.

most essen szó a Fűszeres sajtpuffancsról mert tegnap nagyon felidegesített ami ritkán történik meg velem a konyhában.
A receptet réges régen írtam le mielőtt különköltöztünk a párommal, vagyis mindent összevissza leirtam hogy hasznos lehet mondván, nade nem elég hozzá hogy szóról szóra leírtam a receptet (akkor még nem jegyeztem fel az oldalt ahonnan van) hanem tegnap éppúgy el is akartam készíteni.

az eredeti recept:


  • 2,5 dl tej
  • 8 dkg vaj
  • 1 teáskanál só
  • 14 dkg liszt
  • 12 dkg reszelt sajt
  • 2 tojás
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 maréknyi zöldfűszer (bazsalikom,rozmaring, oregánó,metélő hagyma)
A tejet vajjal, sóval felforralom, lisztet tojást ,reszelt sajtot kerverek hozzá, fűszert és zúzott fokhagymát is összekeverjük. A sütőt 180 fokra előmelegítjük , tepsit kibéleljük sütőpapirral, a masszából golyókat formálok. 30 perc alatt készre sütöm.



Az én verzióm:

a hozzávalókat összekevertem de csak folyékony masszát kaptam ami aztán nem hogy megsült volna hanem csak szétfolyt a sütőben , így gyorsan a megmaradt masszához kevertem annyi lisztet hogy kb galuskatészta állagú legyen és felförrósított zsírban evőkanállal beleszaggatva kisütöttem.

az új terítő a tányér alatt látható.

No comments:

Post a Comment