Sunday, February 26, 2012

tavalyi Charlotte torta

Ezt a receptet még nagyon régen az elsők között irtam ki valahonnan, és tavaly március 28ra készítettem el , párom születésnapjára. Az íze ha jól emlékszem finom volt csak az állaga nem olyan mint amilyennek kellene lennie.

Nekem sajna jugoszláviásan kellett elkészítenem mert nem volt akkor kapható a hulala tejszín és elég sok minden hiánycikk a falunkban most is.



Hozzávalók:



  1. Piskóta:  A legtöbb süteményemhez a 10 perces kuglóf tésztáját használtam mert az sikerült eddig a legjobban és ha időszűkében vagyok nincs rá lehetőségem hogy elrontsak valamit.
  2. 10 perces kuglóf: Hozzávalók: 4 tojás 20 dkg cukor (cukrosoknak lehet 10)1 cs vaníliás cukor 1dl olaj 1dl tej 20 dkg simaliszt fél teáskanál sütőpor 1 csipet só . Elkészítés: a tojásokat kettéveszem a fehérjéből kemény habot verek a sárgájához hozzáadom a többi hozzávalót és óvatosan beleforgatom az elkevert masszába a fehérjét. minél magasabb hőfokon sütjük annál hamarabb lesz kész. én 180 fokon süttem legelőször 55 percig. 
  3. Piskóta tekercs: a kész piskótát megkenyjük lekvárral és feltekerjük, majd forró vizes késsel kb 1 cm vastagságúra felszeleteljük.
  4. Forma: egy üvegtálat kibéleltem folpakkal és abba egymáshoz közel beletettem a piskótaszeleteket.
  5. krém: egy narancs hélyát 1 csomag vaníliás cukorral és 500g tejszínhabporral összekevertem. ezt felbertem 5 dl vízzel amíg kemény tejszínhabot nem kaptam.(ha nagyon kemény lehet 2 dl (gyümölcs)joghurttal lazítani rajta)
  6. Piskóta 2: az előző módon süttem még 1 piskótát a legnagyobb tepsimben és a kapcsos tortaformát szétvettem. a szélét szétnyitva rátettem a piskótára és körülvágtam, így kaptam az aljának (most befedni a tetejének) a piskótát. a tortaforma aljával is vágtam egy kört ki.
  7. Töltés: a kibélelt formába elkezdtem adagolni a krémet a felénél járva beletapogattam a kisebbik piskótalapot majd a maradék krémet is beletettem és lezártam a nagyobb piskótalappal. Alufóliával lefedtem és hogy az alja egyenes legyen tettem rá egy nagyobb deszkát.
  8. másnap a tortahordóba teszünk papírt és levesszük az alufóliát és kifordítjuk a folpakkal együtt a hordóba. azután húzzuk le a folpakot és ha akajuk még díszíthetjük tejszínhabbal.

No comments:

Post a Comment