Monday, January 30, 2012

Töröklepény

A receptet Évától másoltam át
http://takarekoskonyha.blogspot.com/2012/01/toroklepeny.html
a füzetembe és ma készítettem el. ( hétvégére Rózsi mama csinált tökösrétest)
Az íze olyan lett amilyenre emlékszem, ugyanis nagymamám készítette el elég sokszor mikor még óvodás voltam.

Hozzávalók: (1 tepsire)



  • 900 g liszt
  • 1 csomag  porélesztő
  • 150+ 150 g porcukor
  • 1 evőkanál kristálycukor
  • 15 dkg zsír
  • 4 tojás
  • 2-3 evőkanál lekvár
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl langyos víz
Elkészítés:

A lisztet, élesztőt, 150 g porcukrot ,zsírt, 1 kanál kristálycukrot tejet és vizet a tojások sárgájával bedagasztunk, kinyújtjuk a tepsi méretére sütőpapirral kibéleljük a tepsit és belesimítsuk a tésztát.
1 órát hagytam meleg helyen (kályha mellett) pihenni.
Ezután megkenjük lekvárral, a tojások fehérjét felverjük 150 g porcukorral és elsimítsuk a lekváron.
180 fokon sütöttem kb 20-30 percig alsó-felső sütésen.

  Felszeleteltem.

 A szebbjét anyósoméknak bepakoltam.(2 sor , közte a használt sütőpapir van nehogy összeragadjon az alsó sorral)



A maradékot magunknak meghagytam. (szélek és kissebb szeletek).

4 comments:

  1. Nagyon ügyes vagy szép lett! Remélem anyósodnak is ízlett!

    ReplyDelete
  2. egyenlőre nem szoltak vissza hogy otthonvannak-e , hogy átvigyem. de mástnem akkor majd este kiderül. :D
    köszönöm a receptet.

    ReplyDelete
  3. Nem voltam benne biztos most hogy olvastam a felsorolásodat így megnéztem a receptemben a liszt mennyisége nem 90 hanem 30 dkg. De ha így is jó volt akkor semmi baj!

    ReplyDelete
  4. én is 30 dekát tettem először de ugy nagyon híg maradt a tésztám igy inkább tettem +60 dekát meg másfél deci langyos vizet. tejet nem szeretem melegíteni mert mindig odakapja az alját ugyanezért nem futtatom az élesztőt sem.
    a párom nagymamájától Rózsi mamától tanultam a pékkifli kapcsán hogy ne futtassam hanem langyos vizet adjak hozzá igy a tejet is kisórolom ami itt manapság elég drága. tej - tojás- cukor- olaj. ezeket ha nagyon muszály veszem csak.

    ReplyDelete