Friday, January 27, 2012

jugoszláv konyha post 3

Bosnyák szelet


Ezt a receptet pár napja láttam trollanyunál
http://trollakonyhamban.blogspot.com/2012/01/bosnyak-szelet.html
nagyon megtetszett és mert szeretem meglepni anyósomékat süteményekkel, ezért az itthoni maradékokat összeszedve épp kijött ez a (nagyon finom) süteményt.
Köszönöm a receptet.

Hozzávalók: 1 tepsire


az alsó réteg tésztához:
20 dkg finomliszt
12,5 dkg vaj
3 dkg cukor
1 tk. sütőpor
1 tojás sárgája



középre: slatko (ejtsd szlatkó) : szirupos meggybefőtt ( a receptjét majd elkérem mert anyósom készítette)


A felső réteg tésztához:
20 dkg liszt
20 dkg darált dió
15 dkg cukor
20dkg puha vaj
4 csapott ek. kakaópor


Elkészítés : az alsó réteg tésztájához megolvasztottam a vajat és összekevertem a hozzávalókat .
hagytam pihenni ameddig a diot megtörtem és ledaráltam (kézi darálóval).
Majd belenyomkodtam a sütöpapirral bélelt tepsibe és rákanalaztam a slatkot.
vajat olvasztottam a felső tésztához és összekevertem a hozzávalókat, kis golyókat formázva rárakosgattam a befőttre.

eközben előmelegítettem a sütőmet 180 fokra és középső rácson alsó-felső sütéssel kb 40 percig sütöttem. 



2 comments:

  1. Nagyon örülök, hogy elkészítetted, meggybefőttel biztos nagyon finom, mert az picit savanyú.Látom neked elég volt az eredeti mennyiség a tetejére, én nagyon szorosan raktam a golyókat. Anyósodéknak ízlett?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nagyon ízlett nekik, anyósom (nem édesszájú) állva 2őt megevett apósom pedig maga elé vette a dobozt és hiradó alatt bedobálta (golyónként vágtam fel) páromnak is ízlett úgyhogy legközelebb ahogy te csináltad elkészítem.

      Delete